1. Home
  2. » 
  3. Blog
  4. » 
  5. Suomen Suurimmat Teleyritykset

Suomen Suurimmat Teleyritykset

suomalainen tietoliikenneyritys

Suomi on viime vuosina kehittynyt nopeasti kehittyneeksi teollistetuksi taloudeksi. Suomi on nyt pysynyt yhtenä Pohjois-Euroopan parhaista teknologisista kehittyneistä talouksista.

Suomella on erinomainen viestintä, ja sitä pidetään yhtenä maailman edistyksellisimmistä tietoyhteiskunnista. Suomessa on paljon teleyrityksiä, mutta kolme suurta yritystä erottuu, mukaan lukien Elisa Oyj, Telia Finland ja DNA Oyj.

Nämä yritykset ovat verkon tarjoajia, joilla on itsenäiset verkot.

 

ELISA OYJ

Elisa on vuonna 1982 perustettu suomalainen tietoliikenneyritys, Elisa Oyj tarjoaa televiestintä-, ICT- ja online-palveluja.

Elisalla on yli 6,2 miljoonaa kuluttaja-, yritys- ja julkishallinnon liittymää, Elisa Oyj on matkapuhelin- ja kiinteän verkon liittymien markkinajohtaja Suomessa, Virossa ja muualla Euroopassa.

Elisa Oyj:n liikevaihto on noin 1,83 miljardia ja yhtiössä yli 4800 työntekijää. Elisa tarjoaa laajan valikoiman tietoliikennepalveluja yksityisille ja yritysasiakkaille. Elisa Oyj osallistuu myös verkkoratkaisujen suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon.

 

Telia Suomi

Telia Finland on Suomen toiseksi suurin matkapuhelinoperaattori. He ovat myös suurimpia lankapuhelin- ja internetpalvelujen tarjoajia. TELIA on itse asiassa uuden sukupolven teleyritys, joka on paikallisesti ja kansainvälisesti vahva.

Telian datakeskus on Pohjoismaiden suurin tietokeskus, Telia tarjoaa laajan valikoiman teleliikennepalveluja Telian tuotemerkin alla. TELIA tarjoaa laajan valikoiman kiinteän verkon ja TV: n palveluja.

He tarjoavat viestintäpalveluja ja tarjoavat laajakaistayhteyksiä yrityksille ja kuluttajille kaikkialla Suomessa, Telia Finland tarjoaa tukkukaupan palveluja sekä matkaviestinnässä että kiinteässä viestinnässä. TELIA tarjoaa erityisesti yrityksille ICT- ja datakeskuspalveluja.

 

DNA Oyj

DNA Oyj on vuonna 2000 perustettu suomalainen tietoliikenneyritys, joka perustettiin vuonna 2007 sulautumisprosessin jälkeen. DNA tarjoaa matkapuhelinpalveluja, maanpäällistä televisiota, kaapelitelevisiota ja tavallisia lankapuhelinpalveluja.

DNA Oyj ja sen tytäryhtiöt tarjoavat matkaviestintäpalveluja pääasiassa Suomessa. He toimivat kahden segmentin kautta; mikä on: yritys- ja kuluttaja-segmentit.

Kuluttajasegmentit tarjoavat melko paljon palveluja, joihin kuuluvat: viestintä-, informaatio-, turvallisuus- ja viihdepalvelut. He tarjoavat myös matkapuhelinliittymiä, puhe- ja datapalveluja, laajakaistapalveluja ja tietoturvapalveluja.

Yrityssegmentti tarjoaa mobiili- ja yritysverkkoratkaisuja, tukku- ja virtuaalipalveluiden palveluja. He tarjoavat myös tietoverkkoratkaisuja, kuten tekstiviestitekniikkaa ja puhepalveluja. Tämä segmentti tarjoaa myös tavaroiden, verkkovierailujen ja lisäarvopalvelujen internetin.

s

Telecomin edut ja haitat

Televiestinnällä on paljon etuja, mutta sillä on myös haittoja.

Tietoliikenneteknologian eteneminen on vaikuttanut suuresti siihen, miten ihmiset ovat vuorovaikutuksessa keskenään Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Nykyään yksityishenkilöt ja yritykset voivat kommunikoida helposti äänipuhelujen, videopuheluiden ja tiedonjako-sovellusten kautta. Yritykset ovat erityisesti hyötyneet puhelinkokouksista, videoneuvotteluista ja videopuhelujärjestelmistä ohjaamaan työntekijöiden välisestä yhteistyöstä. Hyväksymällä kehittyneen tietoliikennejärjestelmän, monet suomalaiset yritykset ovat saavuttaneet paremman tuottavuuden, parantaneet asiakaspalvelua ja lisänneet kasvua.

Televiestintäteknologian osuus on kuitenkin oikeudenmukainen. Näiden järjestelmien käyttöönottoon liittyy monia ongelmia, jotka johtuvat tietoliikennelaitteiden hankkimisesta suurista kustannuksista järjestelmän häiriöihin aina latenssiongelmiin. Tietoliikennejärjestelmien käyttö on kannustanut monia suomalaisia työnantajia ja työntekijöitä ottamaan käyttöön etätyön. Tämä toimintatapa pitää työnantajat ja työntekijät erillään, mikä saattaa vahingoittaa yrityksen toimintaa. Vaikka useimmat yritykset järjestävät säännöllisesti fyysisiä kokouksia, se ei vielä riitä vastaamaan työhön liittyviin ongelmiin.

Osa telealan eduista Suomessa on tehokkuuden parantaminen, yhteistyön innostaminen ja työmaalle joustavuuden tuominen.

Joitakin haittoja on ollut esim. työnantajien ja työtekijöiden erillään työskentely.